Rabu, 22 Mei 2013

Konpius

Perghhh hidup ini banyak pilihan
Salah pilih sekali susah jadi
Tapi tak bermakna tak boleh bangun
Cuma kalau ada peluang pilih
Pilihla sungguh-sungguh
Nanti sendiri makan ulam jantung

Susah ke nak pilih??
Tu memang soalan sampah
Kepala ni rasa cam nak pecah
Tapi kena pilih jugak
Pilih nak jadi baik ke jahat
Tu paling basic
Kalau pilih jadi jahat
Nanti jawablah kat Tuhan
Kau sendiri yang pilih

Konpius konpius
Cita-cita aku gah la jugak
Konon tak nak balasan mewah
Cukup sekadar menabur bakti
Betul ke apa aku tekadkan
Atau sekadar mengaburi
Niat sekepalang nak juga harta

Ya Allah tolonglah aku
Aku keliru aku takut
Aku syukur kau bagi nikmat hidup
Bimbinglah aku bimbinglah
Aku nak pilih yang betul
Yang betul betul
Moga aku nampak cahaya nanti
Mana yang betul mana yang biul

:|

Tiada ulasan:

Catat Ulasan